Wednesday, July 27, 2011

Sabah: Hari Ketiga

0550

Aishh...lambat sudah! Subuh..subuh!


0626

Tett tett...tett tett

1 message received

Jom jln2 cr mkn

Uh, awal gila budak nih. Taw la restoran tu bukak 6.30, tapi takkan nak terus serbu kot.


0710

Siap2 nak pegi breakfast!






0930

Next agenda...jalan2 naik bot pegi Pulau Aspalella. Eh, silap. Tampei-Tampei. Pak cik bot tu yang panggil Pulau Aspalella coz pulau ni la Apek dan Maya Karin shooting filem Duyung tuh.








1045

Makan..makan..makan! Idea Nailah la nih. Katanya better makan dulu sebelum pegi kenduri. Ktorg on je..




Gaduh ke cik abang, cik akak oii!!


1340

Sampai rumah saudara Muna a.k.a tempat kenduri tuh. Terus je serbu bilik pengantin! Waa...Muna, cun habis!! Majlis akad nikah ditangguhkan ke selepas Asar. So lama la ktorg lepak kat situ.





1600

Majlis akad nikah bermula. Ramai gila orang. Ktorg pon menjengah-jengah nak tengok. Majlis dorg memang ikut adat sana. Aku pon tak faham sangat. Aku rasa ni first time aku wat muka blur masa majlis kahwin orang. Nanti kalo free aku citer sket pasal adat istiadat dorg.





Serius gila muka tengok orang akad nikah!




2030

Majlis makan. Yeay! Tapi awal2 lagi husband Nailah dah sound tak bagi aku makan banyak coz dia nak baham semuanya. Cess.




2045

Majlis bersanding start. Tapi aku tak nampak pengantinnya coz terlindung dengan orang dan khemah. So tak ada la amek gambar. Lagi pon aku memang khusyuk melantak time tuh. Tak toleh kiri kanan belakang dah. Fokus makanan kat depan je. Hehee.


0950

Ermmm dah tak larat rasanya nak duduk kat bawah khemah nih. Ngantok. Penat. Letih. Serba tak kena jadinya. So, aku dengan Ummi naik atas rumah. Masuk2 je pandang skrin tv. OMG! Final piala FA! Macam mana boleh lupa nih. Adeii. Nak masuk second half. 0-0. Nasib baik. Kira ok la tu. Padang baru nak panas. Aku à Terengganu. Ummi à Kelantan. Mata terus jadi segar-bugar. Jom layan bola! àsila jangan contohi perangai ini. Buat malu je pegi kenduri orang tengok bola. Siap tayang muka tak puas hati lagi bila ada mak cik tu tukar channel. Tapi nasib baik ada pak cik yang baik hati pegi tukar ARENA balik. fuhhh..


2300

Nailah ajak balik. Sarah Ummi TAK NAK! Bola tak habis lagi.


2350

Yeay, Terengganu menang 2-1!!! Sekarang baru la terasa ngantok penat letih. NAK balik!


0115

Sampai resort. Cari katil dan ZZZzzzz...

No comments:

Post a Comment