Thursday, May 2, 2013

Pulau Kapas: Hari Pertama



Assalamualaikum wbt.

Pulau Pandan jauh ke tengah,
Gunung Daik bercabang tiga,
Bukit Apek aku dah redah,
Sekarang, Pulau Kapas lak aku singgah.

Kepada adik-adik yang nak ambil exam,  sila jangan selitkan pantun di atas dalam karangan anda, ye.

Edisi cuti-cuti Malaysia kali ini bertempat di Pulau Kapas, Terengganu. Trip kali ini sebenarnya dah dirancang awal cuma aku je yang tak confirm  nak join  atau tak. Actually,  pulau-pulau ni bukan style  aku coz  aku bukanlah spesis yang suka berjalan-jalan di persisiran pantai, menghirup udara segar sambil ditemani oleh deruan ombak yang...yang...yang...ok fine,  sampai situ je aku tau. Yang lain sambung sendiri! Trip kali ini juga dikatakan hanya untuk relaxing  dan memang dorang tak buat banyak outdoors.  Huh, lagi la aku malas nak pergi. Tapi disebabkan member-member ramai yang pergi, so ikutkan juga la. Selamat 360 aku....

Dari awal memang aku tak ambil tahu-menahu pasal trip ni. Cik Zurina la yang bertanggungjawab settlekan semua. Dari confirmkan nama, dulukan deposit, confirmkan saiz baju, sent me the t-shirt straight to my hand  bila dah siap dan forward message regarding the trip.  Manakala cik Nadia yang bersungguh suruh aku apply  cuti. Siap suggest  berapa hari yang aku perlu apply  lagi. Huh, dahsyat sungguh kemalasan berfikir aku!

Anyway, thanks Zu! Thanks Nad!

 
26 April kira-kira jam 12.30 pagi, selamatlah kami bergerak dari PPUKM menuju ke Terengganu. Tiada apa yang mampu dibuat pada waktu-waktu begini di atas bas, melainkan tidur!




:: 2.45 pagi di R&R Temerloh- semua muka baru bangun tidur! ::



:: Kalau ku tahu breakfast ni termasuk dalam pakej, sudah ku order dua pinggan nasi lemak lauk ayam. Cess! ::



Safely arrive at  Jeti Marang, Terengganu. Yeay!









:: Budak comel. "Tak nak! Tak nak!" ::



:: Same boat same destination, Pulau Kapas! ::


10 minit kemudian.........



 




Pulau Kapassss, here we comeeeeeeee!!!!






:: Mak Cik Gemuk Beach Resort ::


Sampai kat resort  terus diserbu dengan soalan cepumas;

"Eh, korang ni semua orang PAS ke????"

Muahahahahahah

Amboi, pandai pak cik mak cik abang kakak ni bergurau!









:: Lunch of the day! ::






:: Unfortunately 100 plus was not included in 360 package! :( ::



Aktiviti-aktiviti bebas di petang hari.



:: Terukir di pasir! ::



:: Swimming. Erk, or should I say, just berendam!:p ::
 
 
 
:: Feeling ombak rindu di celah batu ::



:: Gwiyomi ::




Now, let me present  Jalan-jalan Pulau Kapas with models from ED, ex-ED and  yang tak ada kena-mengena dengan ED!







:: Berjalan di persisiran pantai ::



:: Nak trekking konon. Dusta semata! ::



:: Buaian dengan 1001 misteri. Roll over without any spinal injury, huh?! ::

 
:: F I R D A U S A H M A D ::
 
 
:: F.A.B ::



:: BOLA ::



:: SIVA EDFC. Fine! ::








 Nama pun trip for relaxing. So after dinner  memang tak ada aktiviti khusus. Semua buat aktiviti masing-masing. Bosan!






:: Terukir di pasir, lagi. ::



:: Sempat lagi main teng teng! ::


Akhirnya first night hari tu berakhir dengan lena yang sangat panjang. Orang lain dah habis breakfast,  kau baru nak tunjuk muka, kan Sarah?!!





2 comments:

  1. Best blog hang..ak skew..lebih2 lg pic ak ad..[н̲̅e̲̅н̲̅e̲̅н̲̅e̲̅][н̲̅e̲̅н̲̅e̲̅н̲̅e̲̅](•Ë†⌣ˆ•) ..gwiyomi..˚˚♥°˚ tq Sarah..

    ReplyDelete
  2. No sweat. Ak mmg ske promote member2 kat blog ni....;p

    ReplyDelete